CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, April 7, 2010

Mata masing2, Hati pun masing2~

Tempat kejadian 1 >> disebuah restoran nama-tak-leh-disebut

Event : Sambutan besday kak M

Members : 7 orang

Aku ngn member1 sampai dulu. Ktaorang datang naik moto. Tunggu yang 5 orang lagi. Diaorang datang ngn sebuah kete. Disebabkan aku ngn membe1 sampai dulu, ktaorang la tukang setup meja sume untuk 7 orang ahli2 nya bergumbira.

Waiter : Order?? *sambil hulur menu*

Aku : Takpe2. Ktaorang order jap lagi. Tunggu member sume datang dulu.

Waiter : Bape orang?

Member1 : 7 orang semua. Tunggu 5 orang lagi.

Waiter : Cukup tak tempat ni? ke nak cantum meja satu lagi?

Aku : xpe2. Cukup je ni. Cuma tarik kerusi je.

*Waiter tu pegi ke dapur*

*Punya la lama ktaorang tunggu budak 5 orang lagi tu. Sampai pakcik kt kaunter dah pandang2 ktaorang. Pastu pakcik kaunter tu duk soseh2 ngn waiter tadi sambil pandang2 kat ktaorang. Mayb sebab dah lama duduk tapi tak order2 lagi. Sebab tu kot dia tanya waiter tu. aku cuba berpikiran positif*

*Tetiba pakcik kat kaunter tu jalan ke arah meja ktaorg. Melilau-lilau macam kucing cari anak yang hilang*

Pakcik_kaunter : Tak order ker?*sambil pandang semacam*

Aku : Jap lagi ktaorang order. Tunggu kawan datang dulu.

*Apa?? Ingat ktaorg datang cni nak tgk tv je ker??*

Pakcik_kaunter : Ramai ke??

Aku : Ramai gak. Dalam tujuh orang. 5 orang lagi yang xsampai.*sambil tangan aku tunjuk2 kat kerusi kosong yang dah tersedia kat meja ktaorg *

Pakcik_kaunter : Kawan2 tu laki ke prempuan??*sambil buat muka pandang serong dengan nada suara yang semacam*

Aku : Eh, prempuan la pakcik.

Pakcik_kaunter : Semua prempuan??*angkat kening macam ziana zain dalam citer sembilu*

Aku : Ye la. Ni sume2 ni prempuan. Knapa?

Pakcik_kaunter : haa… Takpe la kalo prempuan.*cakap sambil blah*

Apa??? Ingat aku tengah tunggu geng2 mat rempit datang amik ker??





Tengok?? Tengok?? Aku punya la sweet, bole dia tanya aku soalan macam tu. Aiihh…pakcik yang ntah pape sungguh.


Tempat kejadian 2 >> di sebuah maktab

Masa tu first time aku nak g umah ibu. Ibu tu mak kepada budak yang aku ngajar tuisyen. Dia kta umah dia kat kuartes pekerja dalam kawasan maktab tu. Dah masuk dalam kawasan maktab tu, aku pun melilau-lilau la mencari kuartes pekerja. Masa aku masuk tu ada la berselisih dengan beberapa orang yang aku agak adalah pelajar kat situ. Aku lalu je depan diaorang, diaorang sume pandang aku seolah2 macam aku ni spesis yang tak pernah dijumpai.

Aku abaikan je. Aku pkir mungkin sebab aku nampak macam tercari2 sesuatu, sebab tu diaorang tengok lain macam. See… orang sweet macam aku slalu berpikiran positif~ Pastu dah sampai hujung, tak jumpa2 gak. Aku pun brenti la tnya 2 orang budak prempuan yang tengah bersantai kat tepi kereta bawah pokok.

Aku : Assalamualaikum. Dik bole tanya tak? Kuartes pekerja kat mana ye? *punya la bersopan aku tanya*

*Dua orang budak prempuan tu pandang aku atas bawah. Pastu baru jawab. Yang tak tahan kawan2 dia yang duk kat blok sbelah tu pun pandang2 gak*

Aku pun dah naik heran. Pe yang tak kena ngn aku. Tengah2 aku duk pkir, baru aku teringat…





Aku kat MPI (Maktab Perguruan Islam) daa…

Memang patut la diaorang pandang aku semacam. Dah naik moto pakai jaket jeans ngn glove macam minah rempit. Maunya dia orang tak naik heran. Diaorang kat situ sume bertudung labuh… Ayu2…Uhhuhhhhuu…silap pilih tema daa…



Nota hepi :

Pagi esok aku balik kampung. Yeayyy…kesakitan pun dah makin berkurang~

0 comments: